Allt du behöver veta om National Teddy Bear Day Uncategorized Bokrecension och giveaway: Matlagning med Clyde av Sue Cassidy

Bokrecension och giveaway: Matlagning med Clyde av Sue Cassidy

Jag stötte på Sue Cassidys Singing Sue Chef -blogg via en Google -sökning för en stund tillbaka, och den söta logotypen fångade mitt öga. Även om jag inte lagar matar jag, tycker jag om att läsa recept. Konstigt, jag vet. Hur som helst, jag undersökte lite längre, och det visar sig att Sue var på väg att skriva en bok om att laga mat med kattens kärlek i hennes liv, Clyde. Nu var jag verkligen fascinerad.

Jag anslöt mig till Sue på Facebook och insåg att hon bodde i norra Virginia, så vi fattade ett beslut att träffas till lunch en dag. Sue valde min hjärna om publicering, och jag tyckte om att lära känna en kollega Cat Lover och snart publiceras författare.

Förra veckan träffades Sue och jag till ytterligare ett lunchdatum, och Sue levererade personligen min autograferade kopia av matlagning med Clyde: Fantastisk mat med min kattvän. Innan jag ens började läsa ett enda ord var jag helt förtjust i bokens design. Från det iögonfallande omslaget av en ritning av Clyde i Sues kök till den fantastiska inredningen är denna bok en fest för ögonen.

Om du är en kock och alltid söker efter nästa fantastiska kokbok, och om du dras till kokböcker som har fantastiska recept plus fängslande anekdoter, är den här boken för dig. Om du har en kattvän som gillar att umgås med dig i köket är den här boken absolut för dig. Och om du är någon som jag, som älskar katter, lagar inte mat men önskar att hon kunde lära sig att njuta av matlagning, kommer du också att älska den här boken.

Sues tillvägagångssätt är att variation är krydda av liv och matlagning. Matlagning med Clyde håller dig att vända sidorna, för du vet aldrig vad som kommer nästa. Den här boken läser mycket mer som en roman än en kokbok. Personliga berättelser och kommentarer från Sues familj och kamrater ger ett personligt sammanhang för recepten. De mycket mer än 300 recept spänner över hela världen och har anpassade blomstrar som gör dem kreativa.

Boken innehåller också många foton av Clyde, tillsammans med hans kattens vidd och visdom.

Jag förväntade mig inte att inte kunna lägga ner den här boken. När allt kommer omkring är det en kokbok. Jag lagar inte mat! Och ändå befann jag mig stavbunden och fortsatte att vända sidorna. Sues värme, och hennes kärlek till Clyde, kommer igenom varje sida i den här boken. Recepten låter alla helt fantastiska och ger omfattande och djupgående riktningar. Jag rekommenderar att du inte läser den här boken när du är hungrig.

Denna förtjusande bok gör en fantastisk gåva till kattälskande mat i ditt liv.

För mycket mer information om matlagning med Clyde och för att beställa, besök Sues webbplats.

Vi är extatiska att Sue brukade ge bort en autograferad, individualiserad kopia av matlagning med Clyde till en lycklig läsare. För att gå in i giveaway, berätta för mig i en kommentar varför du vill vinna den här boken. För en extra chans att vinna, tweet om denna giveaway eller dela på Facebook och lägg upp länken i en separat kommentar. Denna giveaway slutar fredag, november4.

Inslagskung

Du kanske också gillar:
Matlagning med Clyde Giveaway -vinnare

Granskning: Matlagning med katter målarbok

Bokrecension och Giveaway: The Nine Lives of Christmas av Sheila Roberts

«Jack katten saknas fortfarande på JFK Airport
Kemoterapi för katter »

27 kommentarer om bokrecension och giveaway: matlagning med Clyde av Sue Cassidy

Vona Hubley säger:

5 augusti 2017 klockan 8:25

Låter häftigt

Svar

Susan säger:

4 november 2011 kl 12:29

Det här är den kockbok jag har väntat på. Det kombinerar två av mina största kärlekar, katter och matlagning. Mina katter är inte intresserade av köket och jag hoppas att den här boken kan ha några idéer för att föra dem in i kulinarisk glädje.

Svar

Vivian säger:

4 november 2011 kl. 11:52

Jag skulle vilja läsa den här boken, men biblioteket har det inte!

Svar

Annie säger:

4 november 2011 kl. 11:17

Jag lagar inte mat men jag älskar att äta god mat och med tanke på att min grrlvän älskar att laga den här boken är purrfect päl mig att ge till henne så att hon kan laga tassome måltider päls oss. Dessutom är hon en grraphic designer och kommer att älska designen av denna bok!

Svar

Rose de Dan, Wild Reiki och Shamanic Healing säger:

4 november 2011 kl. 11:13

Jag beklagar att säga att mitt liv nyligen har varit så fokuserat på att vara solo -entreprenör att matlagning (som jag brukade njuta av), har upphört att inträffa i mitt hushåll. Och det har visat en förlust av tid tillbringad med min djurfamilj – nämligen fyra katter och en husdjurshund som alla älskar att njuta av och (om tillåtet) hjälpa till som smakprovare och saneringsbesättning.

Att inte bara vinna en kattassisterad kokbok hjälpa till att inspirera mig att spendera mycket mer tid i köket, det kan resultera i några fantastiska berättelser som jag kan dela med läsarna av min blogg och nyhetsbrev och därmed sprida kärleken till katter och goda mat!

Svar

Britta säger:

4 november 2011 kl. 11:08

Min katt quimby jones är väldigt simulär för en hund, när jag sätter mig ner med en tallrik mat kommer han att försöka sitta bredvid mig naturligtvis så nära som möjligt och ser med hans storanullnull